måndag 28 oktober 2013

De kritiska veckorna


Från det ögonblick man skaffar bloggen följer alltid några kritiska veckor som kommer komma och avgöra hur vida man kommer fortsätta driva bloggen eller lägga ner den. På dessa veckor hinner man inse om man verkligen har intresset och framförallt tiden. 

Jag har skaffat en ny blogg kanske 7 gånger var av 1 av dessa bloggar har klarat sig igenom de första veckorna, de andra har dött efterbara några dagar. Med den här bloggen trodde jag det skulle vara annorlunda från de där 6, jag var övertygad att jag skulle klara det, att jag skulle driva bloggen hur, länge, som, helst. Jaaa, det gick ju lite sisådär. 

Jag har intresset, jag har tiden, men ändå har jag inte publicerat något på väldigt länge…dags att vara självkritisk…

Jessica, varför har du inte bloggat på så länge? Har du tappat intresset? (psykologrösten inne i mitt huvud)
Jag vet inte, jag är fortfarande intresserad och så, men tiden räcker inte riktigt till.
Försök inte, jag vet att du har tid, så vad är det de hela handlar om? Du var ju så positiv till det hela i början?
Okejdå, men jag kan inte sätta fingret på vad det då skulle kunna vara för fel.
Är du inte motiverad att skriva?
Jooo, jag sätter mig ner och skriver inlägg hela tiden.
Men då så? varför publicerar du inte dom då?
Jag vet inte
Jo det vet du, ut med språket!
Kanske…
Ja?
Nej det var inget, jag publicerar det här nu i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar