tisdag 5 november 2013

Klapprutten

Jag är dålig på att förklara. Riktigt klapprutten ska jag ta och tillägga. Problemet är kanske att jag förstår. Jag förstår själv vad det är jag ska förklara vilket gör att jag har svårt att sätt mig in i personen jag ska förklara förs situation. Jag ser bilden så pass klart framför mig, jag vet hur det går till så jag lämnar ute många viktiga detaljer. detaljer som folk skulle behöva för att förstå. Jag ser mig själv som udda. men det gör jag nog bara för att folk ser mig som det. stryk det där sista... det känns inte rätt att säga folk... känns så... gammaldags. Människor då! fast nej, det känns inte heller bra... det känns som att jag inte är en människa då, utan snarare någon annan sorts varelse. hmmmm... PERSONER kan jag kanske säga... det låter bra... Okej kanske inte... U know what? jag säger nog olika lite då och då, så får det bli!

Detta är problemet med mig... jag över analyserar allt. Inte de här klassiska över analyseringarna "åh tittade han på mig? vad menade han med det? Han kliade sig bakom örat, var det som en hemlig kod till mig? är det meningan att de ska få mig att förstå att han vill ha pizza? utan nej, jag överanalyserar ALLT, tänker för mycket enligt en kompis till mig. Jag har alltid trott att alla gör det... tänker till höger och vänster, uppe och ner, runt och igenom... men sedan jag började gymnasiet har jag börjat tveka... jag är nog inte ensam med att tänka mycket, men vi är nog få till antalet. Tänker du för mycket? let me know... vi kan tänka tsm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar