måndag 11 november 2013

Döp aldrig ett inlägg innan du skrivit det

Ser du titeln här ovanför? precis över texten jag skriver nu? Lite tjockare stil och är praktiskt taget den ända texten över det här? 8 inte allt för långa ord som bildar ett kommando? Ser du fortfarande inte? i så fall, gå och lägg dig vännen för du är uppenbarligen för trött för att läsa.

Döp aldrig ett inlägg innan du skrivit det. Det tar bara död på fantasin, iaf för min del som inte går efter en mall varje gång jag ska skriva. Jag sätter mig bara med datorn i knät och skriver det första jag kommer och tänka på och den här gången… ja… döp aldrig ett inlägg innan du skrivit det.  

Det var den första tanken som dök upp i mitt huvud. Jag satt nämligen och funderade på vad jag skulle skriva om och bläddrade lite igenom mina utkast och fann en gemensam sak med de alla, anledningen till att de inte publicerats hittills. Vill du veta? helt säkert? super-duper-säker? Okejokej! lugna dig, kom inte och säg att jag inte varnade dig! För tro mig, de är ingen speciell stor eller märkvärdig anledning. Here it goes… utkasten är inlägg som jag inte börjat skriva på spontant, utan inlägg som jag försökt att planera och det, ja det funkar inte längre för min del. Inte om jag vill fortsätta tycka att det är kul.  

Att bara skriva spontana inlägg får mig inte att känna att bloggen är ett måste på samma sätt som jag annars kanske skulle göra. Nu känns det hela mer avslappnat och frivilligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar