onsdag 27 november 2013

Lögner på bussen

Jag ljög. Vad fan skulle jag annars gjort? jag hade inte direkt något val. Hon har sätt mig som världens tönt jämt, det vara ett perfekt sätt att få tyst på henne. Vad skulle jag annars gjort än att säga att jag varit full? Hon gav mig verkligen läge att säga det, en perfekt öppning. Den var för svår att motstå. Så det slank bara ur mig. 

Fast jag ska ju faktiskt "dricka vatten" i helgen, så dåså, ingen skada skedd, typ. Men kul nu att halva bussen tror att jag "dricker vatten" varje helg (tjejen pratade inte lågt precis). Jag är ju verkligen inte sån, innerst inne så är jag personen som hör hemma bakom böckerna, innerst inne. Eller nej, det var mitt gamla jag, jag har förändrats. Men är verkligen förändringen så pass stor? Har jag verkligen gått från total pluggis som inte ens säger hej till killar, till en tjej som slackar efter med läxorna och "dricker vatten"? På bara ett år. Ett. År. 

Okej nu tar jag det hela kanske lite för långt, jag "dricker inte vatten" inte nu, jag har aldrig i hela mitt liv druckit. Det är bara i helgen jag ska, testa vad det är jag har missat liksom. 

Jag skulle vilja ställa mig upp (jag sitter fortfarande på bussen när jag skriver det här, tjejen har gått av.) och säga till alla att de har fått de hela om bakfoten, jag festar inte! (Än…) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar