torsdag 28 november 2013

Kön

Veckans fulaste ord : KÖN

förlåt alla ni fans till ordet kön men jag gillar det inte alls, det låter bara så fel. Jämför orden skön och kön, kön är ju så wannabe skön. Testa uttala orden en gång högt för dig själv (eller om det är några runt omkring dig så uttala orden för dom med) go ahead, jag väntar… 

…förlåt men det tog så lång tid så jag tänker avbryta dig där… seså, sluta säga kön och skön för dig själv nu, hallå? ge dig! okej, jag fortsätter utan dig då! skyll dig själv. 

Hör du skillnaden? På något sätt så letar sig ett s in i uttalet av kön, ja jag vet, k uttalas stumt i vissa ord men det spelar ingen roll, gillar inte vad ordet försöker göra. Ett ord som besitter så mycket makt borde inte leka så! 

Med makt menar jag att ordet säger så sjukt mycket, mest enligt mig för att beroende på vad man har för s-kön så får folk förutfattade meningar om man tänder på tjejer alternativt killar. 

"jaha, du e utav manligt s-kön due! Look at that asssss?" 

"men asså shiiiiit du tuttlisa, är inte han bara såååå snyyyygg?"

jahaja, vart är världen påväg egentligen? okej nu är jag orättvis, den är ju så mycket bättre än förr gällande genus (<-ett ord för s-kön som inte leker). 

Tänk den dagen man istället för drar slutsatsen att alla är hetero istället frågar "Du vaginalina, vem tänder du mest på, tuttlisa eller snoppcarl?" (ledsen men kom inte på något namn som rimmade på snopp) Istället för att bara anta. Man blir kär i en personlighet right? så sluta agera så s-königt.

Veckans nya ord : KÖNIGT med stumt k och betonat osynligt s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar